לזכור יוחנן לואב בן קלמן


ביום 22 תמוז בשנת 1910 מת יוחנן לואב בנו קלמן ומירה ובעלה של אסתר מנדל. רבים אבותיו היו רבנים, אביו, סבו וסבא רבה שלו בפראג ובצ ‘כיה. חלק אבותיו היו גם מבוואריה שוואביה מן המשפחות של ורטהיים, אולמא (אולמן) ,אופנהיים. הוא היה חזן של הקהילה היהודית ומורה לילדים קטנים. הוא גם כתב שירים רבים.

יוחנן ואשתו אסתר היו עשרים וארבע ילדים/ לידות – ביניהם שש התאומים וחמש הפלות. הנכדים שלהם חיים כיום ב13 מדינות בחמש יבשות. יוחנן היה איש מאוד יפה אהוב על נשים וחברים. רבים מחבריו היו אנשים מפורסמים בפראג, למשל ריכרד ויינר. הוא היה ציוני וחרדי – הקדים את זמנו.

היום, לפני מאה שנה, הוא נרצח על ידי אנטישמים, בגיל 34, 5 יולי 1910.

 

 

אם אני הולך לשם  

אני הולך לשם איתך

ואם אני למות

אני אמות למענך

זה כל מה שאני יכול לעשות

השאר… נוכל לראות

(יוחנן לוב, כ 1895)

One Response to לזכור יוחנן לואב בן קלמן

  1. milan says:

    Díky a pozdravy z Prahy

Leave a Reply

